En nog een geluksdag! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Miranda Bent - WaarBenJij.nu En nog een geluksdag! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

En nog een geluksdag!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

27 Januari 2010 | Tanzania, Dodoma

Hoi allemaal!
Viel de lengte van het vorige verslag mee, ben ik er nu alweer! ;-)
We zitten nu in aan de westkant van de Serengeti en er stond hier een mooie pc, dus ik dacht even foto's te laden, maar helaas, hij leest mijn kaart niet goed. Morgen mag ik het op de computer van het kantoor proberen, dus ik hoop dat het lukt!
Gister na het internetten nog even naar de wc, pak ik wc papier, blijkt er een tjitjak onder het klepje te zitten, rent ie weg over mijn onderarm en springt ie achter het toilet, ik heb best hard gegild! hahaha
Vervolgens de zoektocht naar schilderijen nog even voortgezet en er nog 2 gekocht! En ik houd helemaal niet van souvenirs... Ok, ok, wat houten beesten daar gelaten. Het enige wat ik nog zou willen is een olifant en die heb ik nog niet in "mijn" maat gezien.
Gisteravond weer heerlijk gegeten en toen vroeg gaan pitten. Zat er weer zo'n groot beest (tor/spin). Ik heb hem met mijn slipper een tik gegeven en hij bleef liggen, dood dus!
Met een gerust hart gaan slapen. Alledrie hadden we eindelijk lekker geslapen. Pak ik vanmorgen mijn tas, komt er weer zo'n groot beest onderuit lopen, goed dat ik dat vannacht niet wist!
Om 8 uur vanmorgen zijn we gaan rijden voor een flinke rit: langs de Ngorongoro Krater naar de westkant van de Serengeti, totaal 10 uur over gedaan.De Ngorongoro Kraten bewaren we voor de terugweg, maar we hebben wel even foto's gemaakt bij een uitzichtpunt op de krater. Het eerste stuk hierna ging over een hele kale vlakte, veel groener dan de vorige keer dat ik hier was. We zien daar nog massa's gnoes, die oa daarvandaan de migratie inzetten in juni/juli. Langzaamaan kwamen er meer bomen in het landschap en nu lijkt het tenminste op het Afrika van de plaatjes!
Net het Serengeti National Park in, zien we drie auto's staan. We rijden er ook heen, maar net een verkeerd pad, maar zien wel een cheetah. Wij snel omrijden, blijkt het een luipaard! Lilly is helemaal de weg kwijt. Leeuwen in de boom en een luipaard op de grond op klaarlichte dag! hahaha Hij loopt om onze auto heen en uiteraard is ie dus te dicht bij voor de fotocamera en dus genieten we van zijn gracieuze bewegingen! Hij is zooooo gaaf!!!!
Onze dag kan niet meer kapot!
Het laatste stuk van 14 km naar de lodge is nog even lastig, het heeft de laatste tijd veel geregend en het lijkt wat moerassig. Op een gegeven moment kunnen we niet meer voor of achteruit. We maken filmpjes, want het is wel gaaf. Uiteraard komen we eruit. Maar dan nog een stuk, de auto zakt zo ver weg aan 1 kant in de modder en we hangen zo scheef, dat we niet eens aan filmen denken, maar aan hoe we dit overleven! En het feit dat ik het nu intyp, geeft aan dat we het overleefd hebben, maar wel met angstzweet op ons lijf! hahaha
Morgen gaan we de hele dag gamedriven, dus hopelijk nog een neushoorn, dan is de Big Five voor deze vakantie compleet! Mocht het hier niet lukken, dan vast in de krater, duimen jullie mee?! ;-)
In ieder geval super dat jullie allemaal mijn verslag gelezen hebben en gezellig om jullie berichtjes te lezen. We kunnen ons de -10 graden nu echt niet voorstellen, maar we geloven jullie en zijn blij met de minimaal +30 graden die we hier hebben!!

Liefs,
Mier
en de groetjes van Ma en Lilly!!
xxx

  • 27 Januari 2010 - 18:34

    Saar:

    Hahahaha, wat een avonturen weer.. Als ik dat zo hoor over die beesten, ga ik toch steeds meer twijfelen of ik nog wel een X mee wil, haha!

    3 zoenen, voor ieder een!
    xxx Saar!

  • 27 Januari 2010 - 18:39

    Miranda Bent:

    Saar, ik ben zooo bang voor insekten, maar het is zoooo de moeite waard!
    4 kussen terug, voor jullie alle vier eentje! ;-)

  • 27 Januari 2010 - 19:04

    Angelo:

    Jaja hou nou maar op met schrijven en mij een beetje jaloers maken.
    Zorg je wel dat je nu een keer wel snel bent met dat fotoboek. Kunnen we tenminste snel afspreken.

    Gr Angelo

  • 27 Januari 2010 - 19:42

    Wim En Letty:

    hoi daar ben ik weer wat een belevenissen zeg , en zeker met dat luipaard vlak langs de auto jullie maken wel wat mee , ben zeer benieuwd naar de foto,s , dus maar hopen dat het morgen wel lukt , groetjes aan zus en nicht en Lilly doei doeiiiiiiiii

  • 27 Januari 2010 - 20:22

    Lineke En Leo:

    Mier niet tegen je moeder vertellen maar we kijken stiekum mee met jullie reis Onze reis komt weer helemaal terug De Serengeti is mooi maar de Ngorongoro is helemaal top We genieten van je verslag en zijn erg benieuwd naar je verdere ervaringen Niet meer zo bang zijn voor die lieve beestjes Groetjes van ons

  • 27 Januari 2010 - 20:54

    Marieke:

    GAAF!!! Inderdaad ons een beetje jaloers maken... Intussen is het hier al paar uur aan het pijpenstelen regenen, en nog steeds heel koud! ;) Enne stoer ben je ook wel een beetje dat je toch iedere keer weer die insecten weet aan te pakken ;). Ik ga duimen voor een neushoorn!

  • 27 Januari 2010 - 22:07

    Don44:

    waren het geen kakkerlakken mier die hebbben voor de beker tegen psv trouwens gewonnen en lil der club ook. wacht in spannning op jullie foto's

  • 28 Januari 2010 - 06:06

    Bionda:

    Jeetje het klinkt wel heerlijk hoor....het is toch zo gaaf Afrika!!! Begrijp helemaal jouw passie voor het land hoor!!! Als ik het zo lees komt bij mij het warme gevoel ook weer boven, dat je krijgt bij dit land. En vooral de kick, bij het zien van de beesten uit de Big Five!!! super gewoon. Nou meis, ik verheug me alweer op je volgende verslag!!! xxx

  • 28 Januari 2010 - 12:20

    Niek:

    Olla familie,

    Heerlijk al die kleine beestjes.... De Afrika wens wordt hier steeds kleiner. Ben erg benieuwd hoe jullie de auto uiteindelijk wél uit de modder gekregen hebben. Het is allemaal wel weer heel indrukwekkend hoor, leuk om te lezen. Ik wacht weer op de volgende met hopelijk wat foto's. Have fun!

  • 28 Januari 2010 - 16:50

    San:

    oh mier..wat heb jij toch met die tjiktjakjes (of hoe ze heten haha) in ghana besprongen ze je ook al. Verder klint het allemaal weer super en begin ik weer licht groen te worden ;-)) ik kijk wel tv..was riftvallei erg mooi hihi liefs en groetjes ook aan je moeder en Lilly

  • 31 Januari 2010 - 11:21

    Anneke:

    Alweer een week onderweg en wat hebben jullie al veel gezien.Mier wat een prachtige foto,s.Wat een supergave vakantie.Nog een fijne week gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Ria, Lilly en Mier naar Tanzania en Zanzibar!

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2010

Foto's eindelijk op mijn site!

07 Februari 2010

Home sweet home!

04 Februari 2010

Toch wel lekker!!! ;-)

03 Februari 2010

Zanzibar!

31 Januari 2010

Big Five compleet!!!!!
Miranda

23 Januari ga ik met Lilly en mijn moeder (Ria) naar Tanzania en Zanzibar. We hebben de reis zelf samengesteld en reizen met een privé chauffeur/gids. Dit weblog is ook te benaderen vanaf mijn site: http://www.mierenzo.nl DE ROUTE: (De nummers voor de hotels zijn terug te vinden op de kaartjes bij foto's) Dag 01 za 23-01-2010 Amsterdam Arusha Kl 571, 11.05 uur vertrek, 21.30 uur aankomst (1: AISHI MACHAME HOTEL, FB) http://www.proteahotels.com/protea-hotel-aishi-machame.html Dag 02 zo 24-01-2010 Arusha Kilimanjaro bezoeken (1: AISHI MACHAME HOTEL, FB) http://www.proteahotels.com/protea-hotel-aishi-machame.html Dag 03 ma 25-01-2010 Lake Manyara National Park Gamedrives (2: MIGUNGA FOREST TENTED LODGE, ALL) http://www.moivaro.com/pages/migunga_forest_camp/lodge.htm Dag 04 di 26-01-2010 Lake Manyara National Park Dorp Mto wa Mbu (2: MIGUNGA FOREST TENTED LODGE, ALL) http://www.moivaro.com/pages/migunga_forest_camp/lodge.htm Dag 05 wo 27-01-2010 Serengeti National Park, westelijke Serengeti Game drives Serengeti National Park (3: KIJERESHI TENTED CAMP, ALL) http://www.kijereshiserengeti.com Dag 06 do 28-01-2010 Serengeti National Park, westelijke Serengeti Game drives Serengeti National Park (3: KIJERESHI TENTED CAMP, ALL) http://www.kijereshiserengeti.com Dag 07 vr 29-01-2010 Lake Masek, zuidelijke Serengeti Game drives (4: LAKE MASEK TENTED CAMP, ALL) http://www.rsatoday.com/camps/lakemasektentedcamp/ Dag 08 za 30-01-2010 Karatu (5: BOUGAINVILLEA SAFARI LODGE, ALL) http://www.bougainvillealodge.net Dag 09 zo 31-01-2010 Karatu Bezoek Ngorongoro Krater (5: BOUGAINVILLEA SAFARI LODGE, ALL) http://www.bougainvillealodge.net Dag 10 ma 01-02-2010 Arusha --> Zanzibar/Stone Town (6: CHAVDA HOTEL, B&B) http://www.chavdahotel.co.tz Dag 11 di 02-02-2010 Stone Town --> Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 12 wo 03-02-2010 Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 13 do 04-02-2010 Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 14 vr 05-02-2010 Nungwi --> Stone Town --> Dar es Salaam Precision Air, 17.10 uur vertrek, 17.30 uur aankomst Dar es Salaam Eten in Dar es Salaam Dag 15 za 06-02-2010 Dar es Salaam --> Amsterdam Kl 569, 00.45 uur vertrek, 08.10 uur aankomst Net als in 2007 hebben we de reis geboekt bij: OUT IN AFRICA http://www.outinafrica.com .

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 33101

Voorgaande reizen:

23 Januari 2010 - 06 Februari 2010

Ria, Lilly en Mier naar Tanzania en Zanzibar!

Landen bezocht: