Big Five compleet!!!!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Big Five compleet!!!!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Big Five compleet!!!!!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

31 Januari 2010 | Tanzania, Dodoma

Ola!!
De luxe lodge is goed bevallen hoor. Na het eten mochten we niet zelf naar de tenten lopen, omdat er wild rondloopt. Dus werden we door Masaimannen naar de lodge gebracht. Heerlijk geslapen, heerlijk in de openlucht gedoucht, heerlijk ontbeten en voor het eerst van een buffet zelf ons lunchbox samen kunnen stellen.
Vervolgens gaan gamedriven langs het meer en we zien een gigakudde gnoes en zebra's langs het meer aankomen en we stoppen de auto. De kudde verzamelt zich en het is zo immens! Dit is maar een klein stuk van wat straks de grote trek wordt. Dan zijn er 1.500.000 gnoes en 800.000 zebra's op pad en lopen dan 8000 km per jaar... Zij liever dan ik!
Dan steken we de open vlakte richting de Ngorongorokrater weer over. Het is lang rijden in een immense vlakte, en overal gnoes en zebra's, ongelooflijk!!
Ma spot nog even 2 kleine jakhalzen in het gras. Zodra we stoppen beginnen ze verstoppertje met ons te spelen. We zien dan alleen de ogen en oortjes, het deed me meer aan Gremlins denken! hahaha
Ma en Lilly willen graag een Masaidorp bezoeken. Voor 25 euro zijn we de klos, want het blijft een toneelspel. Ik had nog zo gezegd dat ik niet de lul wilde zijn om de verhalen aan te horen, maar ondanks de beloftes, stond ik netjes naar de gids te luisteren en waren ma en Lilly druk in de weer om alle masaihoofden vast te leggen. Toen we ook nog een hutje in mochten (lees moesten), heb ik ze voor laten gaan en ben ik zelf buiten gebleven, ik ken de claustrofobische ruimten en stank. Zij nu ook!! ;-)
Toen we richting de uitgang van de krater reden, zagen we ineens een luipaard oversteken!! hij keek nog even om en verdween toen in de bossen, super! En nog geen 200 meter verder was het uitkijkpunt waar iedereen foto's van de krater maakt! ;-)
Het hotel is mooi en we hebben in de middag nog lekker aan het zwembad gelegen, weliswaar onder een grote parasol!
Vandaag zijn we naar de Ngorongoro Krater gegaan. Al 2 keer langs gereden, nu erin!
Het is een waar paradijs om beesten te spotten en we hebben Elias 1 missie gegeven, het spotten van neushoorns, want dan zou onze big five voor deze vakantie compleet zijn. We zien ze inderdaad, maar heel erg ver weg, maar we zien ze!!
Verder zien we veel "bekende beesten", maar ook cheetah's en hyena's (beiden ver weg), een Cerval Cat... had ik nog nooit gezien, maar wat een mooi beestje, een soort van vergrootte huiskat. Na de lunch rijden we nog verder de krater in, verder dan ik de vorige keer was en als ik denk dat een paar auto's naar een kudde buffels kijkt, zien we dat er weer een leeuw in de boom ligt!!! Tis toch niet te geloven!!! hahaha
Terug nemen we de tijd voor close-upjes van zebra's, ooievaars enz en dan zien we de neushoorns weer. Dit keer weer ver, maar ze komen wel naar de weg toe lopen. Kwestie van geduld dus. Het is ook nog even lachen als eentje gaat plassen: in een rechte straal naar achter!!! ;-)
Uiteindelijk zien we ze redelijk dichtbij, maar Lilly moet het zonder close-up doen (en wij natuurlijk ook!).
Dan gaan we de stijle weg omhoog de krater uit, het safari avontuur voor deze vakantie zit er op, maarrrr.... we hebben de Big Five compleet!!!!
Morgen vliegen we naar Zanzibar, geen groot wild, maar hopelijk wel mooie vissen en in ieder geval even flink relaxen. Ze hebben er al 2 maanden geen stroom, dus ik denk dat het volgende bericht (over Zanzibar) pas aan het einde van de week komt.

Liefs,
Mier
xxx
(en de groetjes weer van Lilly en ma! ;-) )

• 31 Januari 2010 - 18:38

San:

Ben ik nou eindelijk de 1e die reageert :-) Het is allemaal geweldig zeg wat jullie gezien hebben! Nou genieten van zanzibar! Hopelijk met stroom want dat maakt alles makkelijker. Anders hoor ik je inderdaad wel als je weer terug bent in de bewoonde wereld. Ik ga morgen maar gewoon werken..zucht...hihi GENIET ERVAN!!

• 31 Januari 2010 - 18:41

Wim En Letty:

wat een geweldige foto,s weer , leuk dat wij dat ook kunnen zien nou , veel plezier maar weer groetjes van ons doeiiiiiiiiiiiiii

• 31 Januari 2010 - 19:50

Claud:

Het is weer zo leuk om met je mee te "reizen"
    En iedere foto is weer een verhaal op zich! Geniet van je komende dagen!!! xxx

• 31 Januari 2010 - 20:18

Marieke:

Wow wow wow.... nu even op mijn gemak je foto's bekeken en je laatste 2 verhaaltjes gelezen. Helemaal super!! Ben helemaal niet jaloers ;-). Nu op naar Zanzibar. Geniet er met volle teugen van, want hier is het nog volop winter! En in Berlijn waar ik het weekend was, was het nog kouder.... brrr....

• 31 Januari 2010 - 21:16

Edwin:

Hoi Miranda,

Super.....
    Om je verhalen te lezen. Het gevoel komt weer helemaal terug. Dat ik daar ook was in de Ngorongorokrater.
    Gaaf hoor dat je de big five gespot hebt.

Nog veel plezier, samen. En geniet ervan.

Groetjes Edwin

• 31 Januari 2010 - 21:24

Niek:

Gave foto's dames!
    Naast de big five is het toch ook leuk om 'the big three' te zien hoor!
    En met 'big' moet je dat natuurlijk figuurlijk opvatten hè?! Erg indrukwekkend wat jullie allemaal meemaken. Kun je vast weer een tijdje op teren. En hou nu maar lekker je gemakkie op dat strand van Zanzibar. Daar ben ik wél jaloers op hoor. Mmmmmmmmmm we verlangen hier ook zó naar een beetje warmte op ons lijf. De winter houdt maar aan. Neem a.u.b. wat zon mee hier naar toe! Tot zaterdag! xxxx

• 31 Januari 2010 - 21:37

Anita:

De big 5 in 1 week...fantastisch!

Heb je nu nog bepaalde vissen (the big 'fish') op je wensenlijst staan die je in Zanzibar kunt spotten? :-)

Chillse
    xxx

• 31 Januari 2010 - 21:44

Chantal Stoop-Zwaard:

Oh gaaf zeg! Ik had helemaal niet in de gaten dat er mensen zijn die nog sneller achter elkaar op vakantie gaan dan ik ;-) Mooie foto's hoor, ben helemaal niet jaloers ;-) En dat allemaal in 1 week..

Maarre... ik ben een beetje in de war... Die leeuwen in de boom, dat was toch alleen daar waar Marieke is geweest? ;-) Wat een geluk zeg en hoe gaaf! :D

• 01 Februari 2010 - 14:14

Kees En Tineke:

Hoi, wat zien jullie veel zeg! Fantastisch. Hoop dat jullie nu lekker lui kunnen zijn. Je zou er moe van worden!
    Hier alles OK. Rosa was gisteren na een boswandeling een grote sneeuwbal en we hebben haar thuis moeten ontdooien. Sjaak is nu de keizer van de Edese Hei.
    Heel veel groetjes!

• 01 Februari 2010 - 16:17

Suus:

Ach...wat een schattie die Gremlin!!! Mag die straks op de kinderkamer?? hi hi hi...

Mier je foto's zijn echt geweldig! En hoewel je niet van lezen houdt, gaat schrijven je des te beter af. Misschien moet je eens een boek uitbrengen? "Een Mier op avontuur in Afrika" bijvoorbeeld.

Hebben al ff gesms't, maar de uitslag van de vwp was helemaal goed! Ik was zo opgelucht! En we weten nu ook wat het wordt....maar dat blijft nog even een verrassing. Nu helaas verkouden en met keelpijn thuis. Ik blijf maar niezen. Dat snertweer hier ook...Stuur wat warmte en zon alsjeblieft.

Lilly en je mams de hartelijke groeten en geniet lekker en rust goed uit op Zanzibar.

PS Pieter vond je kaart erg 'cool'

Liefs,
    Suus
    x

• 01 Februari 2010 - 16:27

Marianne En Peter:

Je kunt rustig gaan genieten op Zanzibar - alles wat je wilde gezien- Als je daar nu maar niet hoeft te fietsen om stroom op te wekken........
    Nog veel plezier van ons gewenst !!

• 01 Februari 2010 - 16:27

Marianne En Peter:

Nog veel plezier van ons gewenst !!

• 01 Februari 2010 - 17:54

Annelou:

Hoi Mier,
    Nou jij vermaakt je wel weer! Wat een geweldige foto's, veel scherper dan dit kan geloof ik niet ...
    Vooral 'bezoek' is gewoon een 'National Geografic' picture. Lijkt wel drie-D. Fijne reis nog en vergeet je klamboe niet af te sluiten (ghi ghi ghi :o)

• 01 Februari 2010 - 21:39

Niek:

Op school ging het over 'wilde dieren'. Heb tijdens het melk drinken je foto's laten zien. Die guppies waren laaiend enthousiast. Zo grappig! Heel veel hebben meteen je site genoteerd om nóg meer te kunnen kijken.

• 02 Februari 2010 - 10:16

Al:

Ha die Mier,

Wow wat een beestenboel zeg !!! Jij helemaal in je element ;-) Kan ik me erg goed voorstellen, want dit zijn wel heel mooie plaatjes. Wat gaaf al die dieren. Maar ook de foto's van de Masai. Jij bent er inmiddels ws. helemaal aan gewend, maar het lijkt me toch wel bijzonder zo live. Mooie foto van die lachende mannen !! Ik zie ook de smile op jullie gezichten. Volgens mij is dit op en top genieten ;-) En groot gelijk hebben jullie. Hier valt de regen inmiddels met bakken uit de hemel, terwijl de stoep nog spiegelglad is. Ik voel me hier inmiddels een eskimo... ha,ha... Doe dus nog maar wat vitamine Zon op daar ! Hartelijke groetjes voor allemaal. Al X

• 03 Februari 2010 - 06:44

Bionda:

Wat een geweldige foto's! En wat gaaf, dat jullie ook de neushoorn hebben gezien! Dat was de enige die ik toen niet zag, erg jammer. Super hoor meis. Geniet lekker mee van je verhalen en foto's, haha. xxx

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Ria, Lilly en Mier naar Tanzania en Zanzibar!

17 Augustus 2010

Foto's eindelijk op mijn site!

07 Februari 2010

Zanzibar!

31 Januari 2010

Big Five compleet!!!!!
Miranda

23 Januari ga ik met Lilly en mijn moeder (Ria) naar Tanzania en Zanzibar. We hebben de reis zelf samengesteld en reizen met een privé chauffeur/gids. Dit weblog is ook te benaderen vanaf mijn site: http://www.mierenzo.nl DE ROUTE: (De nummers voor de hotels zijn terug te vinden op de kaartjes bij foto's) Dag 01 za 23-01-2010 Amsterdam Arusha Kl 571, 11.05 uur vertrek, 21.30 uur aankomst (1: AISHI MACHAME HOTEL, FB) http://www.proteahotels.com/protea-hotel-aishi-machame.html Dag 02 zo 24-01-2010 Arusha Kilimanjaro bezoeken (1: AISHI MACHAME HOTEL, FB) http://www.proteahotels.com/protea-hotel-aishi-machame.html Dag 03 ma 25-01-2010 Lake Manyara National Park Gamedrives (2: MIGUNGA FOREST TENTED LODGE, ALL) http://www.moivaro.com/pages/migunga_forest_camp/lodge.htm Dag 04 di 26-01-2010 Lake Manyara National Park Dorp Mto wa Mbu (2: MIGUNGA FOREST TENTED LODGE, ALL) http://www.moivaro.com/pages/migunga_forest_camp/lodge.htm Dag 05 wo 27-01-2010 Serengeti National Park, westelijke Serengeti Game drives Serengeti National Park (3: KIJERESHI TENTED CAMP, ALL) http://www.kijereshiserengeti.com Dag 06 do 28-01-2010 Serengeti National Park, westelijke Serengeti Game drives Serengeti National Park (3: KIJERESHI TENTED CAMP, ALL) http://www.kijereshiserengeti.com Dag 07 vr 29-01-2010 Lake Masek, zuidelijke Serengeti Game drives (4: LAKE MASEK TENTED CAMP, ALL) http://www.rsatoday.com/camps/lakemasektentedcamp/ Dag 08 za 30-01-2010 Karatu (5: BOUGAINVILLEA SAFARI LODGE, ALL) http://www.bougainvillealodge.net Dag 09 zo 31-01-2010 Karatu Bezoek Ngorongoro Krater (5: BOUGAINVILLEA SAFARI LODGE, ALL) http://www.bougainvillealodge.net Dag 10 ma 01-02-2010 Arusha --> Zanzibar/Stone Town (6: CHAVDA HOTEL, B&B) http://www.chavdahotel.co.tz Dag 11 di 02-02-2010 Stone Town --> Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 12 wo 03-02-2010 Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 13 do 04-02-2010 Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 14 vr 05-02-2010 Nungwi --> Stone Town --> Dar es Salaam Precision Air, 17.10 uur vertrek, 17.30 uur aankomst Dar es Salaam Eten in Dar es Salaam Dag 15 za 06-02-2010 Dar es Salaam --> Amsterdam Kl 569, 00.45 uur vertrek, 08.10 uur aankomst Net als in 2007 hebben we de reis geboekt bij: OUT IN AFRICA http://www.outinafrica.com .

Actief sinds 08 Jan. 2010