Zanzibar! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Zanzibar! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Zanzibar!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

03 Februari 2010 | Tanzania, Dodoma

Hoi allemaal!
Hier een kort berichtje met foto's van Zanzibar, want internet is ivm de stroomstoring op rantsoen, alleen tijdens aggregaat-uren.
Maandagmorgen bijtijds gaan rijden, in Arusha geluncht, afscheid van Elias en toen de vlucht van een uurtje naar Zanzibar!
Daar werden we weer netjes opgewacht en we waren snel in ons hotel in Stone Town. Een echt Stone Town hotel, hoog koloniaal gebouw met oosterse sferen. Hoge houtbewerkte bedden en uitzicht op een steeg met electriciteitsdraden. Het straatbeeld was nog steeds hetzelfde alleen is er nu een verschijnsel bij: de aggregaat! Omdat ze al maanden geen stroom van het vaste land krijgen, staan er overal aggregaten te brommen...
We gaan gelijk op pad en doen wat winkeltjes aan, zien hoe een schip aan het strand geladen wordt om op het terras van het Africa House te eindigen om de zonsondergang te zien. Helaas is de Amarula op en ik ga vreemd met een verse pina colade, ook niet verkeerd in deze ambiance.
In de avond gaan we naar de markt aan zee. Die is heel erg veranderd in 4 jaar. De eetkraampjes staan netjes gerangschikt en er is geen curiosa markt meer, maar de Zanzibar pizza en de sugar can juice (van rietsuiker en gember) smaken nog goed. Ik word wel gek van die kerels die maar willen kletsen en tripjes willen verkopen... We drinken dus nog een afzakkertje op een (veilig) terras.
De volgende ochtend wandelen we naar de markt, ik kan het allemaal nog vinden. Na even over de markt gelopen te zijn, gaan we door de straatjes terug richting ons hotel. Onderweg kopen we weer van alles... In het fort drinken we wat en bij de pizzeria nemen we een pizza. Om 3 uur worden we opgehaald en naar Nungwi gebracht in het noorden van Zanzibar. Ik zal eerlijk zijn: het viel me tegen. De zee was wild, de golven sloegen tegen de rotsen alsof ik in de winter op de pier van Hoek van Holland loop! Geen echt strand bij het hotel en veel wind... heel mijn Zanzibardroom aan duigen. Maar dat is het risico van teruggaan. Ik weet niet of het nu in Matemwe Beach wel mooi is of dat het gewoon de tijd van het jaar is. Maar goed, dan lees ik jullie berichten over de sneeuw en kou en dan ben ik weer heel blij dat ik hier in korte broek en hempje loop in de late avond... En ik moet zeggen de zee is wel schitterend om naar te kijken, hij nodigt alleen niet uit tot zwemmen... (zie foto's) Vanochtend ging de wind snel liggen en werd het laag tij, dan is het al anders. We zijn naar het dorpje gaan lopen en dat was wel leuk. Vissers op het strand en leuke dorpsbeelden, kon ma haar gram ook nog even ophalen, want bij Lake Manyara was ze ziek. Terug dwalen we te veel en vragen we de weg terug maar even, een "vriend" helpt ons aan een shortway door de lagune en we zien schildpadden. Vanmiddag bij het hotel heerlijk gerelaxt en allemaal massage genomen. Mochten er typefouten in dit bericht staan, dan komt het vast omdat ik met mijn olievingers van de toesten afglijd! hahaha
Morgen gaan we waarschijnlijk snorkelen en dan helaas vrijdagmiddag alweer richting het vliegveld.
Waarschijnlijk dus tot in NL!

Liefs,
Mier
xxx
En wederom de zonnige groetjes van ma en Lilly!!

• 03 Februari 2010 - 17:11

San:

Nou jij vindt het tegenvallen..ik vind het er nog steeds mooi uit zien en niet zo opscheppen met dat "ik wist de weg" gelijk mijn zwakke plek raken haha Genieten jullie nog lekker want hier is het wel boven nul maar toch iets minder mooi dan daar. En gaaf zeg die schildpad. Wanneer mag ik foto's komen kijkne???

• 03 Februari 2010 - 18:18

Wim En Letty:

hai allemaal wat een verhaal weer , en toch weer mooie foto,s gemaakt , is je ma weer helemaal opgeknapt? en jij Miran? heb jij ook nergens meer last van? hoop van niet , nou groetjes maar weer vanuit Schiedam doei doei veel plezier verder

• 03 Februari 2010 - 19:45

Ada:

wat een geweldige vakantie,en heerlijk om je verhalen te lezen.
    Alsof ik erbij was.
    Geniet er maar van en
    een voorspoedige terugreis.
    groetjes en tot gauw

• 03 Februari 2010 - 19:57

Claud:

En dat noem jij een kort berichtje ?! :-) Het klinkt nog altijd HEERLIJK, geniet nog ff van jullie laatste uurtjes daar in het paradijs en alvast een goede reis terug. Kus

• 03 Februari 2010 - 20:46

Suus:

Nou, ben het met San eens hoor. Het hotel en de zee ziet er in Nungwi echt super verleidelijk uit. Zou er graag ff uitzieken Hier is alles nat en zwart, hoewel vandaag klein beetje zon en bij sommige plantjes zie ik kleine uitlopertjes verschijnen, dus de lente is in aantocht. Helaas nog niet bij mij, nog steeds een hoofd vol snot, kleine oogjes en ziek thuis.
    Fijn dat je toch nog ff op het internet kan met het aggregaat, was benieuwd hoe het was. Goed om te lezen dat jullie je, ondanks dat het een beetje tegenvalt, toch amuseren. Hou het beeld van de warme zon, het mooie strand, het azuurblauwe water en die heerlijke ligbedden maar goed in het geheugen voor terug in NL straks!
    Geniet van de onderwaterwereld morgen en alvast een goede reis terug gewenst.

Groetjes weer aan je mams en Lilly.

Suus
    x

• 03 Februari 2010 - 20:49

Suus (namens Pieter):

Pieter komt net binnen vallen, hij is ff wezen spinnen op de sportschool. Moest je beslist nog ff vragen of die Australier nog in de duikshop werkt en of je nog steeds garlic pizza's kan bestellen in de bar ernaast....???

• 03 Februari 2010 - 21:06

Niek:

Alweer je laatste verhaal via de mail.
    Zaterdag mag ik alles weer live horen. Toch ook wel weer leuk om jullie te zien hoor. (Als het voetbal niet wordt afgelast kunnen Saar en Room niet mee en daar balen ze wel een beetje van....)Voor nu alvast: Goede reis terug!

• 04 Februari 2010 - 06:46

Bionda:

Geniet nog volop van je heerlijke vakantie, want als ik zo naar de foto's kijk, is het wel 1000 x beter dan waar wij hier in zitten (mistroostig weer met miezer, regen, wind etc.). Goede terugreis!!! xxx

• 04 Februari 2010 - 07:09

Anita:

Gave foto's! Lekker dat je daar kunt nadromen over the big five :-)

Tot binnenkort!
    Anita xx

• 04 Februari 2010 - 09:35

Al:

Hi die hi, beperkte stroom en Mier kan toch internetten... ha,ha Gelukkig maar, want dan kunnen wij ons nog even vergapen aan al dat moois ! Zon, zee, zand, zout, zzzzucht.... Zanzibar, zalig zeg !!!! Kan we wel voorstellen van je verwachtingen, maar geloof me met al die kou en nattigheid hier is dat erug lekker ! Genoten van de massage ? Misschien nog eentje nemen voordat je het vliegtuig in stapt ;-) Geniet nog even van de uurtjes daar en behouden vlucht straks ! Al X

• 04 Februari 2010 - 13:19

Kees En Tineke:

Nou, het ziet er toch wel heel mooi blauw uit! Hier is het nu spekglad in het bos en op de hei en zelfs die monsters vonden het niet leuk. Maar wel lachen toen tante onderuit ging.
    Ik hoop dat jullie toch nog op je luie rug in de zon (of onder de parasol) kunnen liggen. Het schiet al weer op, een heel goede terugreis en tot ziens bij Nicolette en Leo a.s. zondag!

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Ria, Lilly en Mier naar Tanzania en Zanzibar!

17 Augustus 2010

Foto's eindelijk op mijn site!

07 Februari 2010

Zanzibar!

31 Januari 2010

Big Five compleet!!!!!
Miranda

23 Januari ga ik met Lilly en mijn moeder (Ria) naar Tanzania en Zanzibar. We hebben de reis zelf samengesteld en reizen met een privé chauffeur/gids. Dit weblog is ook te benaderen vanaf mijn site: http://www.mierenzo.nl DE ROUTE: (De nummers voor de hotels zijn terug te vinden op de kaartjes bij foto's) Dag 01 za 23-01-2010 Amsterdam Arusha Kl 571, 11.05 uur vertrek, 21.30 uur aankomst (1: AISHI MACHAME HOTEL, FB) http://www.proteahotels.com/protea-hotel-aishi-machame.html Dag 02 zo 24-01-2010 Arusha Kilimanjaro bezoeken (1: AISHI MACHAME HOTEL, FB) http://www.proteahotels.com/protea-hotel-aishi-machame.html Dag 03 ma 25-01-2010 Lake Manyara National Park Gamedrives (2: MIGUNGA FOREST TENTED LODGE, ALL) http://www.moivaro.com/pages/migunga_forest_camp/lodge.htm Dag 04 di 26-01-2010 Lake Manyara National Park Dorp Mto wa Mbu (2: MIGUNGA FOREST TENTED LODGE, ALL) http://www.moivaro.com/pages/migunga_forest_camp/lodge.htm Dag 05 wo 27-01-2010 Serengeti National Park, westelijke Serengeti Game drives Serengeti National Park (3: KIJERESHI TENTED CAMP, ALL) http://www.kijereshiserengeti.com Dag 06 do 28-01-2010 Serengeti National Park, westelijke Serengeti Game drives Serengeti National Park (3: KIJERESHI TENTED CAMP, ALL) http://www.kijereshiserengeti.com Dag 07 vr 29-01-2010 Lake Masek, zuidelijke Serengeti Game drives (4: LAKE MASEK TENTED CAMP, ALL) http://www.rsatoday.com/camps/lakemasektentedcamp/ Dag 08 za 30-01-2010 Karatu (5: BOUGAINVILLEA SAFARI LODGE, ALL) http://www.bougainvillealodge.net Dag 09 zo 31-01-2010 Karatu Bezoek Ngorongoro Krater (5: BOUGAINVILLEA SAFARI LODGE, ALL) http://www.bougainvillealodge.net Dag 10 ma 01-02-2010 Arusha --> Zanzibar/Stone Town (6: CHAVDA HOTEL, B&B) http://www.chavdahotel.co.tz Dag 11 di 02-02-2010 Stone Town --> Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 12 wo 03-02-2010 Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 13 do 04-02-2010 Nungwi Strand, relax, snorkelen en/of duiken!!! (7: MNARANI BEACH COTTAGES, DBB) http://www.mnarani-beach-cottages.com Dag 14 vr 05-02-2010 Nungwi --> Stone Town --> Dar es Salaam Precision Air, 17.10 uur vertrek, 17.30 uur aankomst Dar es Salaam Eten in Dar es Salaam Dag 15 za 06-02-2010 Dar es Salaam --> Amsterdam Kl 569, 00.45 uur vertrek, 08.10 uur aankomst Net als in 2007 hebben we de reis geboekt bij: OUT IN AFRICA http://www.outinafrica.com .

Actief sinds 08 Jan. 2010